December 23, 2009

KEM REMAJA GEMILANG

salam sume..
post kali nie aku nk cite pasal kem yg aku masok tuh..bapak BEz!! haha.. gempaq lagi tuh..haha..
kem nie berlangsung 3 hari 2 malam..aku g kem nie sbb Syahirah Salleh call aku...die ajak aku g kem nielah..pastoh die ckp..kakak angkat aku pon ade same..tulah salah satu sebab aku g kem nie..hahahaha...bez la jugak tgk akak Shira..lame x jumpa..makin kurus die..'yela..dok asrama..haha..
mule aku gtaw pengenalan kem nie dlu..nielah antara senarai2nye..;-


  • KEM REMAJA GEMILANG

  • Berlangsung pade; 16-18 Dis 2009
  • Bertempat di WETLAND

  • Anjuran; PERBADANAN PUTRAJAYA

  • Matlamat; Supaya remaja zaman sekarang mempunyai sikap 3R iaitu Respon Relax n Respek terhadap alam sekitar, masyarakat n negara..n jadi remaja yg Cemerlang Gemilang n Terbilang pada masa akan datang..;))
p/s; aku tpu je matlamat tue..haha..lebeyh kurg mcm tue la..


1stly, sebelom kem tuh..korg taw kan kene kemas barang..mcm die suwoh bwk..spender(haha), baju mandi(nk redah tasek), baju sukan, torchlight, jaket..n mcm2 lagi lah..korg nk taw gak..baju HUjan pon die suwoh bwk..boleyh dkatekan ape yg ade kat umah tue kene bwk..haha..so, aku bersiap la..smpi tgh malam aku siap..haiissshhh..

setibanye di disane..kene dftar ar..ape lagi an..name aku terletak di kaunter nO 1..wahh..lps dftr..kteowg dpt Goodie BAg..haha..dlm tue ade roti, air, notebook, n BAJU KEm Remaja GEmilang(agk burok..beso nk mampos..haha)lps tu kteowg dtempatkan di Camp Site kat nun jauh ke dalam hutan..haha..smpi sane nmpk la Mak Cik Syerra yg sdg menangis tunggu akuu..die kate x de kawan..melalak2 die kat ctu..tpu je..haha..lps tue kteorg bersama..berborak2..bergurau senda..haha..tpu je..kteorg tunggu minah Mat SAleh tue..ank Che Rozi n kakak aku..haha..skip ehh yg nih..

2ndly, kteorg diberi taklimat tntg kem nie..yg beri taklimat tue Abg Hasrul..aku lupelah name pnjg die..haha..die abg plg bez kat ctu..idop die rilek aku rase..die lyn kteorg mcm lame dh jumpa..mcm adek die ar..die la ckp muke aku mcm Muke Dafi..haha..diela org ketiga yg ckp muke aku mcm Dafi..haha..x bangge sgt..kah..
Abg Hasrul tue memulakan perbicaraan die dgn memberitahu segala aktvt yg diadakan sepnjg kem nih..haha..lps tue perlantikan penghulu n penghuluwati..nie yg aku x ske nih..mule kem aku dh kene..korg nk taw, aku tercalon dlm kategori penghulu..dh 2 org je dicalon..nie sume gara2 bdak kenit tuh..Fitri..kwn aku dlu..bdak plg kecoh kat skolah..haha..naseb baek aku x jd penghulu..tp menjadi IMam ke-2 a.k.a Bilal..haha..tp aku x jalankan tugas sgt..haha..
aku bg taw segala jawatan2 yg ade..



  • Penghulu- Amir
  • Penghuluwati- Syazwani

  • IMam 1- Wan Mohd Amir

  • Imam 2- BAdrul Amin (ehem2..haha)

  • BIbik- x taw...haha


NARUTO



lepas tue kteowg dibahagikan kumpulan..aku dpt kumpulan yg TERBAIK!! haha..
5 lelaki 5 perempuan..sume ade pasangan masing2 haha..name kump aku ialah kumpulan 6 a.k.a NARUTO!! haha..mcm bebudak..tp ade makne sebalek nye..aku bg taw skt yeh!!

N-NEKAD
A-
ANAK
R-REMAJA
U-
UNTUK
T-
TERUS
O-OPTIMIS

SORAKAN - Naruto.....Hip hipp..Hooray...( xde idea..boleyh la mcm tue..)

AHLI-AHLI KUMPULAN;-


  • Acap Bangi

  • Amin Bilal

  • Roy Terbaek!!

  • Hamzah Gelap
  • Anis Kechik

  • Ili Nanges

  • Farah SBP

  • Naja Poyo

  • Tika Slengek
  • ....(aku lupe name bdak laki tuh)


ICE BREAKING

lepas tuh kteorg ade ice Breaking..dlm Ice breaking tue aku jumpa ramai awek..haha..
sorg awek nie aku ske watak die..name die JAnnatul Makwaa..haha..unik punye name..die nie mulut agak becok..byk ckp..sempoi..lawa..gler sket!! haha..akan ku kenang dikau dlm idopku..haha..dhla tarikh lahir nk same..bln 4..haha..tgn kiri..kah3..
overall, bez ar ice braking nie..ade ke suwoh kte cari pasangan yg pusat die kat dlm atau keluar..hahaha..gler betol..

KEMBARA MALAM

aktvt berkumpulan..aktvt yg agk boring..menyesal bwk torchlight..beratkan beg je..haha..mase malam tue terg gler..boleyh nmpk ar..check2 point die agak bez..aku ske checkpoint 2..die kene ingat beberrapa potong ayat nie..pastoh kene bg taw kat kwn laen..aku pegi first..aku g ngan Ili n Farah..bdak akaun..haha..aku ingt lagi die nye ayat..

" Pegang cawan betol2..jgan sampai pecah..bagi ayam makan..panggil ayam..
kruk..kruk..kruk..nah! ibu bg duit blanje..pegi blanje kawan2..jgn makan sorg.."

ayat die bertukar jd mcm nie..

" Pegang cawan betol2..biar sampai pecah..bagi ayam makan..panggil ayam..
krok..krok..krok..(mcm bunyi Babi..haha) nah!! ibu bg duit blanje..jangan belanje kawan..makan sorg2.."

lebeyh kurg mcm tue la..haha..klakar gler..tuelah kumpulan NARUTO!! haha...
TERBAEKKKK!!

CERAMAH 1 2 3 4

korg kan sume taw...ceramah la perkara yg membosankan..plg bosan dlm dunia..aku punye la ngantok mase tue..dh mcm Badak dh..mate aku terkelip2..argghh..benci btol..
yg plg bez mase ceramah drpd KEMENTERIAN BELIA DAN SUKAN..kteowg maen 1 game yg bagos gler!! smpi kan kteowg x pasan yg sbnrnye..game tue plg seng kat dunie nie..game tue mengajar kte manjadi pemimpin yg dpt memikirkan sesuatu yg luar kotak..bak kate org tue..MINDA KELAS PERTAMA?? hehe..

GAME- CURI2 BARANG

game yg agak bez..mencabar minda n fizikal..dlm game niela aku maen kasar sampai baju aku terkoyak..naseb baek x de sape owg perasan..kurg ajar btol!! haha..game nie mengisahkan setiap kumpulan ade dua botol n dua biji telor burung puyoh..yg dletakkan d tempat khas..setiap kumpulan kene menyediakan 4 penyerang n 3 defender tok defend botol n telor puyoh tue..haha..aku jd penyerang..penyerang nie kene curi barang2 tu le..pastoh penyerang nie dberikan 1 belon..kalo pecah die kalah ar n jd tawanan kump laen..n yg pecahkan belon nie..defender2 la..yg dberikan kayu yg tajam..mase aku ngah mencuri tue..ade pompuan nie maen cucuk2 lak kat aku..sampai pecah akunye belon n baju aku koyak...x pelah..nie sume kalah aku kan..haha..resultnye..kumpulan aku dpt curik 2 botol kot..3 tawanan..haha..

moralnye; x baek mencuri..nnty kene padahnye..jgan jd mcm aku suda baju terkoyak..naseb baek sluar aku x terkoyak..jd p***** b**** plak kang..haha..

TREASURE HUNT

nie pon bez gakk..aku jatoh mase treasure hunt nie..aku salah landing mase aku lompat..isk3..malunye..pastoh sume gelak..terutama abg KOMENG..bengang aku kat die..lawak die kasar dowh..isk3..dlm aktvt nie aku ade sumbang kan markah..YAAHOOO!! haha..bykla die punye soklan..seperti..Pak Lah Bapa Ape??..Ayam berkokok, Harimau...?? tula..hehe..
tu jela kot..nk taw lebeyh lanjot jumpa aku..haha..

MALAM KEBUDAYAAN N MALAM PERSEMBAHAN


malam persembahan plg bez..byk persembahan kteowg wat..berlakon..teater musikal..bermadah..dikir barat..menyanyi..n mcm2 ar..
kumpulan aku, NARUTO telah dtugaskan tok berlakon yg bertemakan nilai2 murni berjiran..mcm idea kteowg wat..sampaikan kteowg x dpt pilih..jiran kene rompaK ar..jiran jual roti canai ar..jiran merempit ar..haha..idea gler sume..akhirnye kteowg putuskan dgn cdgan aku iaitu..mengenai 1 jiran yg sombong n 1 lagi yg agak baekla..jiran sombong nie ade anak..n kene langgar ngan MAt REmpit..n jiran baek nie tolng ar si anak nie..lps tue dorg baek2..x pasal nk berbaek2..haha..niela antara watak2 nye..

  • Acap Bangi- bapak sombong
  • Amin Bilal- saksi 1
  • Roy TErbaek- MAt Rempit 1
  • HAmzah Gelap- bapak baek
  • Anis KEchik- anak sombong
  • Ili nanges- story teller
  • Farah SBP- saksi 2
  • Naja Poyo- isteri Sombong
  • Tika Slengek- Isteri baek
  • .....-Mat rempit 2

result malam tue..kteowg dpt no 2..sumpah nk terberak mase tue..x caye gler..sbbnye persembahan kteowg..3 minit je..yg laen sampai setengah jam..haha..kumpulan plg lawak kump..aku x ingt..sumpah klakar..yg first pon klakar gak..sbb ade pelakon BAPOK sesat..haha..ade gaye taw bapok tue..pandai betol die berlakon..haha.;))

WATER CROSSING N RAKIT


aktvt paling bez!! rase nk buat lagi...kteowg kene seberang tasek hingga ke sane..sane?? sane mane?? pkla sendiri...pastoh kteowg kene bina raket..pastoh seberang la..mcm2 kejadian berlaku...dhla pakai jaket keselamatan tue macam pakai baju ketat..nk kentot pon x leyh..haha..tasek tue dlm gler..7 meter kot..haha..naseb baek ade tali tok kteowg nk seberang..yg pompuan kumpulan aku sume takot..kcuali Tika Slengek n Anis Kechik tue..x de perasaan dorg nie..haha..akhirnye kteowg dpt gak seberang tassek tue..n malang nye kteowg x penting kan keselamatn sbb x pakai kasot..n kteowg ditolak markah..haha..


MAJLIS PENUTUP


aduhh..sedeyh nye nk tinggal kan korg..haha..x pe..nnty jumpa gak btol lak..
dlm majlis nie..sume dberi sijil2 yg dmaklumkan bhw dgn sijil nie boleyh masok U..haha..kat majlis nie pon aku ade wat slah yg boleyh dimaafkan jugak la..korg bk taw..mase nk amek sijil tue..pakaian aku bapak SELEKEH!! dhla pakai topi mcm hip hop..mcm kurg ajar ar..haisshh..malu mase tue..jatoh standard aku jd imam..haha..bangang aku ni!! apela nk jd..
lpas tue..ade sesi photography...sesi plg bez skali..ramai yg jdi photographer mase tue..termasok mak aku..lawa gler la die snap..nnty aku kasi tunjuk..mcm2 gaye kte wat..aku plak kene duduk kat dpn uh..yela..imam..kene dtmptkan d tmpat yg speCial..haha..

so, tujela drpd aku..kem nie aku x kan lupekan..byk kenangan dlm kem nie..aku rase laen ble aku g kem nie...seram..malu...confident..nk mati..nk cari awek...haha..gler ar aku nih!!
BYep!! SALAM..



No comments:

Post a Comment