January 1, 2010

24 Disember 2009

assalammualaikum..

keyh ari nie nk cite pasal Saat2 Mase nk amek Result PMR..huuuiiiihhh...cuak siot!!
1stly, sehari sebelom nk amek result tue...aku asik pikir Result jehh...smpai aku bwk bende alah tu smpi ke mimpi aku...cuak siot...pade malam tue aku x leyh nk tdo..tdo sekejap. Bangon. tdo sekejap. BangoN!! tdo sekejap. Pegi buang air jap..haha..smpailah pukol 3 pg x silap..barulah leyh tdo..mase tgh2 syok tdo tue..aku mimpi result aku dapat 1A jeh!! ape?? what?? teros aku tersedar..start pade tue aku bertambah cuak..pastoh g siap kan diri..

HAri yg Dnnty2..
lepas solat subuh sume..aku tetido plak..haha..sampai pukol 8 pg x silap...lepas tu aku on9 la jap..aku tgk kat Myspace..aku sorg je f3 yg 0n9..haha..nmpk sgt aku x cuak..haha..lepas tue aku dh penink dh..nk pakai baju ape nie..dhla aku susah nk pilih baju. pastoh aku putuskan tok tanye Afiqah nk pakai baju ape..aku anta msj kat die..pastoh die kate;

Pqa; pakai je baju pape..BEBAS!!
Aku; ko pakai baju ape??
Pqa; aku pakai baju kurung..
Aku; kalo aku pakai baju Melayu??
Pqa; kalo nk kene gelak..pakailah..hehe..

mcm tulah lebeyh kurg dialog kteowg..pastoh aku decide pakai baju T-Shirt n suar Jeans..

Mase ngah bersiap...abg aku balek..aku terkejot ar..asal mamat nie x g keje?? die kate die balek sbb die x puas mandi pagi td..haha..tula Mandi KAMBING..hehe..die pon mcm tetaw je aku x de transport nk g skolah..aku ape lagi dgn segala kekuatan n keberanian aku suruh die anta aku g skolah..die kate on..bgos2!! Lepas die mandi..kteowg blah..

Sampai di sekolah..pehh..aku byk Perubahan kawan2..ade yg bertambah alim..ade yg makin ganas..bajet cute..makin kurus..makin gemok..makin cun..sume adelah..haha..1stly aku jumpa Danial..wah..die pakai baju melayu..ehem2..sbb tula pqa nk pakai baju kurung..haha..gurou jeh!! die baru lepas hafaz Al-Quran kat Surau P9..alim sungguh kawan aku nie..lepas2 tue kteowg dudok2 ar..sembang2..pastoh kwn laen pon dtg...sume muke cuak..haha..

lame gler kteowh tunggu result...lebeyh kurg pukol 11 lebeyh..aku masok lmbt sket sbb abg aku panggil..mase aku nk masok tue aku dh dgr dh jeritan pontianak dlm BILIK JAMUAN ..haha..lepas tue aku masok..mase aku masok Baqir ngah amek result..lepas tue Ezzriq..start pade tue sume bdak 3 IBh cuak nk amek result..sume buat mcm lmbat2..aku lak..ape lagi teros ar.."Cikgu saye dulu" mase nk amek result tu..muke cikgu sedeyh je..aik?? "cikgu sye dpt bape?? 5a ke??" setelah aku meneliti baek2...aku dpt 6A 3B!!! hahahahaha...terkejot aku..
pehh..hanye Allah yg taw perasaan mase tue..byk kali aku meneliti slip tu..betol ke aku dpt 6A nih?? aku ketok2 kepala aku..sbb aku rase mcm mimpi taw..tula mimpi tue dh terbwk dlm dunia realiti..pastoh aku jumpa abg aku..die kate aku nie pandai..baru sedar aku nie pandai..haha..pastoh die ckp lagi..SEjarah ko A?? mungkin die terkejot..haha..

pastoh aku tepon MAk aku..sore die mase tue mcm nk nanges..tp die cover..die kate "alhamdulillah..oklah dpt 6a". pastoh aku tepon akak aku lak..aku ckp..;

aku; Kak Yong, amin dpt 6a 3B..
Kak Yong; (dgn terkejot) Ape?? 6A?? pandainye adek ayong nie..bangge ayong dpt adek mcm
amin..pandai plak tuh!! haha.. ayong rase nk pelok2 amin..haha..

aku ape lagi kembang kempis idong aku..haha..gler betol..
tp hari itulah aku rase kebahgiaan..sume kwngkawan aku berjaya..ade dpt 9A, 8A, 7A, 6A n seterusnye..boleyh dikatekan sume dpt A!! bgos2!! mcm tulah kawan aku...SEMPOI HAbes..
mase tue aku bersyukur sangat2!!! sampai je kat umah..aku wat sujud syukur..yelh aku x penah dpt byk A mcm tue..ALAHAMDULILLAH...

result nye aku dapat..;-

  • B.Melayu - A
  • B.Inggeris -B
  • Mathematics -A
  • Science - B
  • Sejarah -A
  • Geografi -A
  • K.hidup -A
  • P.Islam -A
  • B.arab -B


3A 3A 3B!!!
haha..

No comments:

Post a Comment