June 3, 2011

Exam Mid Year !

Assalammualaikum Semua . pehh . dh berabok dh blog ni . sowi sesgt . busy nak mati tahon ni . yelah SPM tahon ni . sebok study . Lebyh 2 bulan gak aku updated blog ni . sian mucuk aku ni . HAHA . klah . Aku nk cite aku baru je lepas abes exam mid year ! PEHH . 3 minggu bagai 3 bulan jwb pekse . sume standard SPM . susah woooww . kalo x bace .. kalo bace senang je . Overall aku leyh buad .. kecuali Sejarah , Physics , Chemis . mathmode ade gak . tp mase yg buad graf byk2 uhh . penink pale akuu . mase exam uhh . aku jumpe cikgu kaunseling nk amek nasehad skett . alhamdulillah .. aku dh sedar dh sekrg . aku pon dh taw care2 nk belajar dgn sempurna . mari aku share nan korg ape aku dpt . JUM !



  • Niat ape nak study

  • Ready dgn segala persedian untuk belajar

  • Kalau belajar dlm kelas , mesty ready ape yg nak diajar oleh cikgu . cth : hari ni kita belajar tajuk Forces n Motion , sebelum cikgu masuk , bace dlu ape yg harus dibace . pastu leyh tnye soalan byk2 kat cikgu .

  • Kene byk tnye dlm kelas

  • Buat nota penting untuk exam . Kalao nk revision , just tgk nota kecik tu je .

  • Latihan byk , terutama subjek kira2 .

  • Kalo nk stay up , tdo dlu baru bgn pkol 3 or 4 pg sbb mase tu otak tgh freshyy .

tu jela kot . byk kan . lepas exam uhh , aku ade program tergempak penah aku g . Jambori Pengakap : Kem 1 Belia 1 Malaysia . sempenna dgn Himpunan Sejuta Belia di Presint 2 , Putrajaya . aku dpt taw je kat Putrajaya , aku bersyukur sgt dpt pegi kmpong aku . lagi satu sebelom aku g kem uhh . aku dpt berita aku dpt gi trip sekolah ke Singapore 23-25Jun x silap . Sekali lagi aku bersyukur . Alhamdulillah . Murah betul rezeki aku . Klah . smpi ctu je nk cite . next post aku cite pasal Jambnori n Trip ke Singapore tu yehh . Bye . Assalammualaikumm .


p/s : PERJUANGAN BELUM SELESAII !!

No comments:

Post a Comment