June 4, 2011

Himpunan Sejuta Belia di Presint 2 , Putrajaya .

Assalammualaikum . Ape kabo bloggers ? HAHA . Aku sehad . Waahh . Lagi bape bulan SPM weyhh ! DupDapDupDap ! Sekarg ni cuti skola . YES !! tp kene study . Folio pon tgh berlambak ni . Inilah kahidupan budak sekolah menengah . Lepas ni dh kuar skola . Mesty terkenang zaman skolahh . HUH . Klah .. aku nk cer pasal Himpunan Sejuta Belia di Presint 2 , Putrajaya uhh . Pehh . sumpah ramai . Macam aktiviti aku wat kat ctuuu . Satu drpdnye :

  1. Jambori Pengakap : 1 Belia 1 Malaysia .
aku masuk kem ni selama 3 hari jugak . Start hari Jumaat (27/5/11) - Ahad (29/5/11 ) First2
dtg , sumpah x taw nk wat ape . ape lagi , bergmbo dlu ahhh . pastu gelabah ayam cari campsite . jumpe la gak kat tmpt WP Kuala Lumpur . Aku under Pengakap PUDU ( 121 ) . Skip ah . Lepas tu kteorg malm uhh , jalan2 satu presint 2 smpi Fun Fair . ade funfair lagihh . Sumpahh mahal . 1 token RM 2.50 . x cekikk darah . aku pon x de duit mase tuh . pegi ctu beli air je nan ais krim . malam tu mmg buad penad kaki jelah . pastu kteorg lepak kat sebelah Masjid Besi . ade ruang besar kat2 nan tasik . lepak 2 ar ctu . ape lagi snap gmbo le .

hari kedua . kteorg masuk JOTA . kire ujian pasal Kod Morse , Alphabet ape ntah . mcm ar . aku penad gler beratur . yelah kat ctu ade 10200 Pengakap seluruh Malaysia . x mcm ape ntah mase tuhh . HUHH ! pastu kteorg seklai lagi round satu Presint 2 uhh . Terbaekkk . aku sempat balek umah lagii . hehe . kmpung aku kn Putrajaya . HAHA . malm uh tgk Malam Kebudayan
PEngakap . mase kteorg malas nk tgk . Sebab malam uhh ade SUJU . wekk . sje nk tgk . melangok jelah kat ctu .

2. Ekiden Run !

terbaek punye larian ahh . plg pendek . aku group nan Mape , Meon , Arep nan Hazieq . sume sado2 . kteorg meng dpt no 320 x silap . pehh . berapi gakk . huhh . penad doe lari . lame x lari . lepas lari uh dpt lah makanan sket . pastu dpt Medal n Sijil . Alhamdulillah . klah . tu jela nk cite . malas nak tulis . ratapi lah gmbo yg ade nihh . :))


baru sampai ! Hensem x aku ? HAHA

bertambah hensem ? HAHA

wakil Pengakap PUDU !

kteorg lepak malam uhh !

macam PM x ? wahh

Selesai tandantangan !

Aref nan Aku ! tgk five badgess tuh . HAHA


p/s: cukuplah smpi ctu sje . sowi post kali ni mcm serabut .
nnty aku tmbh gmbo lagihh .

No comments:

Post a Comment